Atunci cind obosesti de zgomotul orasului, de rutina zilnica si cind ai nevoie de relaxare, de incarcarea bateriilor, de ceva nou, pai anume atunci e momentul sa fugi intr-o escapada pe citeva zile.
Asa am facut-o si noi, un grup de prieteni, tineri, frumosi si entuziasmati de a descoperi noi orizonturi si pentru ca de multe ori ne dorim sa calatorim in tari exotice, vrem sa vedem locuri cit mai indepartate, sa ne mindrim cu experientele de peste mari si tari, dar in acelasi timp uitam de locurile frumoase care sint atit de aproape de noi, care ne reprezinta neamul si de unde se trag radacinele poporului nostru. Prin urmare, am ales sa mergem in regiunea Bucovinei a Romaniei pentru a petrece Sarbatorea de Florii intr-o atmosfera frumoasa, calda si linistita.
Zorii ne-au intimpinat…
Ne-am cazat in oraselul Voronet din judetul Suceava si chiar dis-de-dimineata am mers la mina de sare „Salina Cacica”. Intrarea in mina se face pe trepte de brad vechi de peste 200 de ani, mineralizate de saramura ce a patruns in lemn. Conform cercetarilor arheologice efectuate, atit folosirea izvoarelor cu apa sarata in starea lor naturala, cit si pentru producerea sarii recristalizate prin fierbere au o vechime milenara.

IMG_2585 IMG_2259

Urmatoarea noastra destinatie a fost manastirea Putna, considerata unul din cele mai importante centre culturale, religioase si artistice romanesti si a fost supranumita „Ierusalimul Neamului Romanesc” de catre Mihai Eminescu.
Manastirea a fost construita pe vremea lui Stefan Cel Mare, aici aflindu-se si mormintul acestuia.
IMG_2439  IMG_2266 IMG_2275

Turul nostru a continuat si am ajuns la manastirea Sucevita, inscrisa pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO, la fel si ca celelalte manastiri vizitate. Legenda spune ca pentru rascumpararea a cine stie caror pacate, o femeie a adus cu carul ei tras de bivoli, timp de treizeci de ani, piatra necesara actualei constructii.
Daca primele doua manastiri, ne-au intilnit cu multa zapada, cele din urma ne-au asteptat cu mult soare.
La manastirea Moldovita, am ajuns chiar in timpul liturghiei in seara dinaintea sarbatorii de Florii. Am ramas cu totii impresionati de frumusetea de aici, de rugaciunile cintate atit de profund si melodios, care fara sa vreai, iti ajung la suflet. Originea acestei manastiri ramine invaluita in negura vremii.
IMG_2346IMG_2318IMG_2327

In urmatoare zi, in ziua de Florii, am vizitat altele doua manastiri: Voronet si Gura Humorului. Manastirea Voronet este cea despre care toti oamenii au auzit fie si numai prin mentionarea culorii specifice, albastru de Voronet, un albastru care nu poate fi reprodus si despre care inca nu se stie cum a fost obtinut de pictorii vremurilor. Aici se afla si mormintul lui Daniil Sihastru, sfetnic al domnitorului Stefan Cel Mare.
IMG_2390 IMG_2393

Manastirile Putna, Moldovita, Sucevita, Voronet si Humor sunt un manunchi de bijuterii unic in Europa, ele fiind inscrise de UNESCO in tezaurul artei universale cu siguranta merita a fi vizitate, pentru ca asa asa cum organismul are nevoie de o alimentatie sanatoasa pentru a face fata consumului zilnic de energie si sufletul nostru are nevoie de hrana sanatoasa, iar acestea sint credinta, dragostea, bunatatea, frumusetea si prietenia, care cu siguranta pot fi acumulate in aceste locuri sfinte si minunate.

Acest articol a fost publicat în Experiente. Calatorii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Manastirile Putna, Moldovita, Sucevita, Voronet si Humor sunt un manunchi de bijuterii unic in Europa, ele fiind inscrise de UNESCO in tezaurul artei universale si cu siguranta merita a fi vizitate

1. harlau625 zice:

Superb reportaj foto! Mult succes la „blogărit”!